Model Cordoba vznikl úpravou původního španělského hatchbacku s názvem Ibiza. V podstatě byl postaven na stejné podvozkové řadě se shodnými technickými prvky. Navíc je tu jen prostorný kufr, což ocení například řidiči v Maďarsku, kde jsou sedany oblíbené mnohem víc, než v České republice.
Výhodou této ojetiny je dobrá dostupnost náhradních dílů, vyplývá to ze skutečnosti, že je Cordoba vyvíjena z původní Ibizy, tedy z modelu třetí generace z roku 2002, kdy již španělská automobilka Seat byla součástí Volkswagenu. Veškeré náhradní komponenty jsou cenově velmi přijatelné, jak z druhovýroby, tak i originální díly.
Plastové dílce – žádná sláva
Některé plastové díly v kabině jsou vyrobeny z tvrdého plastu, který se snadno poškrábe, například madla dveří a kryt přístrojové desky včetně výstupů ventilace až ke středu palubní desky. Naopak velkým plus je u tohoto menšího sedanu dostatek prostoru na předních sedadlech. Zadní sedadla jsou na tom o poznání hůř, dva dospělí lidé se tu posadí pohodlně, ale ve třech lidech vzadu je to již o vzájemných strkanicích v oblasti ramen. A vyšší pasažér tu bude mít problém s koleny.
Zavazadlový prostor o objemu 485 litrů je dostatečný a srovnáme-li jej s objemem u kombíku Peugeot 206 SW, kde je jen 313 litrů, výsledek je až překvapivě dobrý.
Model 1.9 TDI
Zatímco byste se měli vyhýbat nevydařenému 1.2 HTP, sáhněte po modelu 1.9 TDI. Jeho jízdní vlastnosti jsou sice ve své třídě průměrné, ale stále na dobré úrovni. Podvozek trochu hůř zvládá nerovnosti silnice, ale pořád je poměrně stabilní. Působí však poněkud tvrdě. Jízdní vlastnosti a ovládání vozu jsou standardní, řidiče nic výjimečného nepřekvapí, ale zároveň si nebude připadat jako v laciném vozítku. Určité potíže však přichází u slabších motorizací, to se týká hlavně tříválcových motorů 1,2 litru a výkonu 47 a 51 kW. Trápí je nadměrná spotřeba a silné vibrace při rychlostech vyšších než 80 km/h.